Кадровий склад
ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕКТИВ
У 2022/2023 навчальному році у ліцеї працює 47 вчителів, у тому числі:
1 директор,
4 заступника з навчально-виховної роботи, 1 заступник з виховної роботи,
1 педагог-організатор,
1 соціальний педагог,
1 практичний психолог,
5 вчителі за сумісництвом.
48 вчителів мають вищу освіту освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст або магістр,
1 вчитель – кандидат фізико-математичних наук,
3 вчителі – аспіранти ЛНУ ім.. І.Франка
Якісний склад вчителів-предметників має наступний розподіл за кваліфікаційними категоріями:
Вища категорія
26
І категорія
7
ІІ категорія
7
Спеціаліст
9
«Учитель-методист»
5
«Старший учитель»
11
Командотворення – успіх освітнього менеджменту
Методи освітнього менеджменту класифікують за цілями (стратегічні, тактичні, оперативні); за механізмом впливу (економічні, соціально-політичні, організаційно-педагогічні, соціально-психологічні); за стилем менеджменту (авторитарні, демократичні, ліберально-популістські); за функціями управління (планування, організації, контролю (моніторингу), регулятивно-корекційні).
Основний вектор освітнього менеджменту у ліцеї № 52 Львівської міської ради спрямований на демократію у стосунках між усіма учасниками освітнього процесу через досягнення стратегічних цілей (академічність у викладанні та практичність (застосування) набутих компетенцій). Головним механізмом впливу є організаційно-педагогічні заходи, які творять синергію та творять єдиний організм – освітній хаб в межах своєї локації.
Кожен педагогічний працівник є надзвичайно цінним для нашої команди, тому первоначально ми звертаємо увагу на індивідуальну роботу з кожним членом нашого колективу.
Індивідуальні форми роботи:
методичні консультації;
співбесіди;
наставництво;
робота над методичною темою;
атестація;
курси підвищення кваліфікації;
самоосвіта вчителів;
участь у професійних конкурсах;
аналіз уроків; участь у методичних івентах;
участь в опитуваннях.
Для організації роботи серед вчителів одної спеціальності у ліцеї організовано роботу методичних комісій.
За змістом робота методичної комісії вчителів спрямована на поглиблення знань учителів з питань методики, педагогіки, психології, розвитку прогностично-аналітичних умінь. Протягом навчального року з вчителями проводиться різнорівнева методична робота, яка поєднує в собі колективні та індивідуальні форми.
В роботі методичного об’єднання приділяється велика увага:
вивчення та обговорення директивних та нормативних документів в галузі освіти;
планування роботи на навчальний рік;
обговорення навчальних програм;
заходи щодо посилення позитивної мотивації навчання учнів, підвищення якості знань та рівня навчальних досягнень учнів з навчальних базових дисциплін;
методична допомога молодим вчителям;
підвищення фахового рівня вчителів з урахуванням особистісних можливостей кожного вчителя;
використання форм продуктивного навчання, збільшення обсягів самостійних, творчих завдань;
надання методичної та науково-інформаційної допомоги секціям наукового товариства учнів;
індивідуальна робота з обдарованими та здібними дітьми з метою підготовки їх до предметних олімпіад, інтелектуальних конкурсів, захисту науково-дослідницької роботи в Малої академії наук;
обговорення та підведення підсумків методичної роботи методичного об’єднання за І семестр, ІІ семестр, за навчальний рік;
затвердження змісту контрольних робіт, олімпіадних та конкурсних завдань;
аналіз контрольних робіт, зрізів знань, підсумків олімпіад та тематичного оцінювання;
стан позакласної роботи з предмету;
огляд новинок методичної літератури;
підсумки атестації вчителів;
організація повторення вивченого матеріалу в кінці навчального року, перевірка виконання навчальних програм;
творчий звіт молодих учителів, вчителів, які мають педагогічні звання, вчителів-наставників;
збагачення науково-методичного забезпечення за рахунок творчих внесків учителів школи, розширення видавницької діяльності.
З метою реалізації освітніх проектів у ліцеї створюються творчі групи вчителів, які разом працюють над організаційними проблемами, укладають алгоритм дій для реалізації проекту та представляють результати його реалізації. Проекти для прикладу: Благодійна акція «Допоможемо жителям сходу», «Прощання з колядою», «Вільні люди», «Математичний Еверест», «Універсальний дизайн(будівництво пандуса)» та інші….
З метою обговорення та вирішення методичних питань, педагогічні працівники ліцею беруть участь у таких колективних формах роботи:
педагогічна рада;
методична рада;
методична оперативна нарада;
творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій;
психолого – педагогічні семінари.
Для проведення само оцінювання якості освіти у ліцеї, педагогічні працівники об’єдуються у динамічні групи, укладають алгоритм дій, розподіляють ролі, долучають батьків, проводять моніторинг, опитування. Разом обговорюють результати та представляють їх на загальних зборах перед громадськістю. Цього року (2022-2023) дві динамічні групи працюють над дослідження стану управлінської діяльності та педагогічної роботи працівників.
Для підтримання психологічного клімату у ліцеї проводяться:
– виїзні тренінги-семінари (2 рази у році);
– спільні відвідини театру (за рахунок профспілкових коштів);
– психологічні тренінги (подолання стресу, як уникнути вигоранню);
– професійні конкурси («Усі успішні педагоги ліцею»);
Щодня адміністрація ліцею проводить ранкові (не)наради:
підсумок попереднього дня,
плани на день;
оголошення про новини, нові проекти, івенти;
цікавинки, жарти, анекдоти…
Такі зустрічі надихають і дають усвідомлення підтримки.
Впродовж дня заступники ліцею проводять зустрічі з певною групою педагогічних працівників:
– щопонеділка для підведення підсумків попереднього тижня, для оголошень та прийняття спільних рішень щодо важливих питань;
– заплановані (методичні комісії, динамічні та творчі групи);
– для вирішення нагальних питань;
– індивідуальні з педагогічними працівниками з метою надання допомоги.
За необхідності адміністрація зустрічається з батьківською громадою. Рішення приймаються спільно.
У ліцеї налагоджена робота учнівського самоврядування. Цікавою рисою такого громадського утворення, що у роботі самоврядування беруть участь не лише старости класів, а усі охочі. Таким чином ми створили коаліцію мотивованих до активної роботи молодих учасників освітнього процесу.
Процес триває, робота команди налагоджена. Ми прислухаємося один до одного і творимо унікальний освітній простір….